7.12.11

Magdalenes de iogurt

A casa ja estem en plena campanya de Nadal. Sempre m’he resistit a que hi arribi fins ben passat el pont de la Puríssima, quan els nens a finals de novembre ja demanem arbre, pessebre i tió. Però aquest any ja ho tenim tot ple d’estels, boles i llums que fan pampallugues, sigui de dia o de nit. I no és que m’hagin amanassat en boicotejar-me el Nadal de cap manera, us ho dic perquè a la que me’n dono compte ja m’han muntat una manifestació al menjador de casa per tal d’aconseguir els seus objectius, no, aquest any he sigut jo. Un dia vaig pujar l’arbre, l’altre ja hi tenia les llums posades, i en un tres i no res ja teníem el Nadal instal·lat a casa. Perquè? Doncs perquè els Nadals amb nens són especials, màgics, i veig com en Marc i Guillem s’estan fent grans, la màgia s’està esvaint. Vull retenir aquests moments per sempre, viure’ls intensament, i aquest any ho sento més que mai, perquè quan els nens hagin volat del niu ja no hi hauran més Nadals com aquests. Malgrat això vull continuar pensant que després en vindran d’altres, diferents, però hi continuaran havent Nadals a les nostres vides.


Aquests dies no he cuinat massa res de nou que no hagi publicat ja al blog, només una tarta Tatin de poma (segona fórmula) de la Montserrat Seguí i aquestes fantàstiques magdalenes de iogurt de El món de juju (el títol es cosa meva, la Judith les anomena senzillament magdalenes, però com que porten iogurt així les identifico de la resta ;-) ). Les he fet idènticament iguals, només que he substituït 100 grs de farina normal per 100 grs d’integral, en tinc un cul de pot encetat fa temps que s’hauria d’acabar! Van servir com a regal del primer dia del calendari d’Advent i ens van agradar molt.
Per cert, la safata que em va regalar el meu AIG d'enguany va fantàsticament bé!


INGREDIENTS
1 iogurt natural
375 grs de farina (100 grs integral i 275 grs normal)
250 g de sucre
50 ml d'oli d'oliva
1 sobre de llevat Royal
50 ml de llet
Essència de vainilla
3 ous
50 grs de crocant d'ametlla 

ELABORACIÓ
Escalfem el forn a 180º. Posem els ous, la farina, el sucre, el iogurt, el llevat i l'oli en un bol i ho barregem fins que ens quedi una massa homogènia. Seguidament afegim la llet, juntament amb l'essència de vainilla, i ho remenem. Ho deixem reposar uns minuts (jo com sempre, una hora a la nevera tapat amb un drap) i ho posem en motllos individuals. Els omplim deixant un marge d'un cm i afegim un polsim de sucre, per obtenir una crosta cruixent, i un grapat de crocant d'ametlla. Quan els tenim preparats els posem al forn durant 25 minuts.

10 comentaris:

  1. Qué madalenas con copete más ricas que te han quedado, se ven perfectas y riquísimas seguro. Me las apunto. besitos guapa...

    ResponElimina
  2. Qué maques que t'han quedat!! Trobo que t'han pujat moltíssim, a mi mai m'han quedat tan altes, encara que com substitueixo sucre i mantenga... potser és per això que mai pugen tant.
    El Nadal, crec que fas molt bé d'aprofitar al màxim els d'aquests anys, quan s'és petit fa moltíssima il·lussió i tot te quelcom de màgic, segur que els teus peques el disfrutaran molt i, com no, tu també.
    Després, amb el pas dels anys, el Nadal ja no és el mateix, a mi des dels 15 que no em diu gaire, més aviat el suporto poc xD.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  3. Qué pedazo de magdalenas!!! Te han quedado estupendas y con el yogurt un vicio de lo más suave y esponjoso!
    Besos.

    ResponElimina
  4. Sempre dic que el Nadal és una festa pels nens... ells la viuen amb una il·lusió especial.
    No he provat de fer magdalenes amb iogurt, però m'apunto la recepta perquè veig que t'han quedat espectaculars. Per començar l'advent d'una manera ben dolça i llaminera ;)

    ResponElimina
  5. Hola Gemma, que delicias siempre en tu mesa y con lo fanática que soy de estos bizcochos, aunque nunca he usado el aceite de oliva para ello..
    Gracias por la receta, besos!

    ResponElimina
  6. Que magdalenas tan buenas te han salido, me dan ganas de cogerlas por que las fotos son muy buenas.
    Un beso. paprikaenlacocina.blogspot.com

    ResponElimina
  7. Hola guapa tu

    han quedat perfectes, anoto la teva proposta tant bona

    i BONES FESTES
    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  8. Anònim8.12.11

    Magdalenes de la Juju? Èxit assegurat!! Quina pinta!!! Les he de fer, jo també tinc una safata com la teva per estrenar! ;)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  9. queden bones, oi???? tenen un copet perfecte!!!! ;) Els Nadals són una de les meves festes preferides, i no pateixis, que encara que creixin segur que tens un bon motiu per gaudir-ho amb ells!!! la magia sempre estarà present! petonets

    ResponElimina
  10. Hola Gemma, me alegro de que te haya ido bien el molde para las magdalenas. Se ven grandes y preciosas, ummmm!!!!

    Un saludo muy fuerte,

    Ana María.

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!