2.5.10

Pastís de gema (tipus Sant Marc)


Aquests nens m’endolceixen la vida! Ahir va ser el meu aniversari i en Marc i en Guillem ja fa uns dies que em van dir que aquest any em volien fer un regal. I així va ser, el divendres em van demanar diners (em van dir –amb 15€ ja farem!) i se’n varen anar a comprar-lo. M’ha emocionat molt amb la il·lusió amb què ho han fet i en Marc em va fer el comentari –Mama, és petit però t’agradarà molt! Doncs aquí teniu el meu regal més preuat… dolcíssim! com ells!


I per celebrar-ho vaig voler fer un pastís, encara que he de dir-vos que lo meu no són els pastissos, n’he arribat a fer molt pocs en tot el temps que fa que cuino i la presentació la veritat és que té molt que desitjar, però hi vaig posar tota la il·lusió del món i va agradar molt. Tot i que jo no sóc massa de nates, prefereixo altres tipus de postres, sabia que als més llaminers els hi agradaria.


INGREDIENTS
Pa de pessic:
3 ous
100 grs de sucre
100 grs de farina
1 culleradeta escassa de llevat

Gema blana:
3 ous
175 grs de sucre, aproximadament (n’hi ha d’haver el mateix pes que el dels ous)
300 o 400 grs de nata
75 o 100 grs de sucre per a ensucrar-la

ELABORACIÓ
Prepareu una pasta de pa de pessic 1ª fórmula amb els ingredients indicats i coeu-la en un motlle de 26 cm; ha de quedar més prim del que és normal.

Gema blana. En un cassó, el fons del qual no se’ns enganxi, poseu-hi els ous sencers –rovell i clara- i el sucre (el mateix pes que el dels ous, pesats amb closca i tot). Barregeu-ho bé, primer amb el batedor; després poseu-ho al foc i aneu-ho remenant suaument amb l’espàtula de fusta: quan arrenqui el bull coeu-ho uns segons més, i traieu-ho del foc. Tot seguit doneu-li una bona batuda amb el batedor, i ja podeu abocar-la sobre el marbre i deixar-la refredar. Després recolliu-la amb una espàtula i poseu-la en un bol; guardeu-la a la nevera fins que la necessiteu (d’aquesta manera podeu conservar-la uns 15 dies).
Partiu el pa de pessic en dos, i damunt la part de baix escampeu-hi una capa de gema: poseu-hi la nata, una mica ensucrada, formant un gruix d’uns dos dits aproximadament. Poseu-ho al congelador per tal que agafi consistència la nata, i no s’aixafi en posar-hi l’altra meitat del pa de pessic a sobre. Mentrestant cobriu el sobre de l’altra part, amb gema, i cremeu-la una mica amb la pala. Per acabar, poseu-la sobre la nata quan aquesta ja estigui consistent i acabeu-lo d’afinar.

Si voleu preparar aquest pastís amb anticipació aconsellem que el congeleu un cop acabat del tot. Una hora abans de servir-lo, traieu-lo del congelador i poseu-lo a la nevera, i, si calgués, a temperatura normal una estona.

17 comentaris:

  1. T'ha quedat fantàstica, felicitats per l'aniversari i per aquets nens que tens!!!!
    Petonets

    ResponElimina
  2. Per molts anys!!!!
    Has fet un pastís espectacular per celebrar com cal el teu aniversari, felicitats!
    Un tall d'aquest pastís acompanyat d'un d'aquests bombons que t'han regalat, segur que són le smillors postres del món... :)

    ResponElimina
  3. Pues que quieres te te diga, tiene una pinta deliciosa... así qeu yo me comería un buen trozo sin dudar. EStá genial y muchas felicidades.
    bss

    ResponElimina
  4. T'ha quedat molt bonic, em vénen ganes de posar-hi la cullera. A mi sí que m'agraden els pastissos i aquest és un dels que més. Molt macos els nens!

    ResponElimina
  5. Només et diré que aquest pastís (i les seves circumstàncies) emociona, de veritat.

    ResponElimina
  6. Moltes però que moltes felicitats!! I quina millor manera de celebrar-ho que amb un pastís San Marc!! T'ha quedat de fàbula. Molts petons.

    ResponElimina
  7. Motíssimes felicitats !! T'ha quedat preciós el pastís de Sant Marc i deu ser boníssim! Mots petons

    ResponElimina
  8. MOLTES FELICITATS GEMMA!!,I tant que endolceixen la vida aquests nens amb aquestes bones idees per la mare!!Amb en Marc i el Guillem segur que la teva dosi diaria de sucre està garantida...Un pastís boníssim,segur!,a reveure,una abraçada.

    ResponElimina
  9. Moltíssimes felicitats!!! m´ha fet molta gràcia que et demanessin diners per comprar el teu regal...les meves germanes i jo feiem el mateix amb la nostra mare :)) el pastís t´ha quedat amb un aspecte deliciós així que ja pots començar a dedicar-te més a les postres perquè l´has brodat...i a que el llibre enganxa? ;) petonets!!!!

    ResponElimina
  10. Moltes felicitats! Segur que amb aquest pastís vareu fer una celebració com cal, i amb el cafetó, els bombonets regalats pels nens!. No pots demanar més, eh?

    ResponElimina
  11. Felicitats!!! el pastís genial...el tall ...ara mateix n'agafava ...
    petons

    ResponElimina
  12. Gemma, per molts anys!!! Has fet un pastís genial per una celebració així!! I amb el regal dels teus fills, lliga a la perfecció. ;)
    Petons!

    ResponElimina
  13. Gemma muchas felicidades aunque sea con retraso...qué alegría que te hicieran este regalito, a nadie le amarga un dulce ejejej. Así que espero que sigas cumpliendo muchísimos más con nosotr@s amiga y la tarta riquísima hace tiempo que quería hacerla, gracias por la receta. Bessets...

    ResponElimina
  14. T'ha quedat molt bé! es veu molt esponjos el pastis!! m'apunto la recepta!

    Petonets!

    ResponElimina
  15. Anònim3.5.10

    Moltes gràcies a tots! El que passa és que em sembla que sóc massa exigent quan es tracta d'alguna cosa que faig per algú altre, hi poso els cinc sentits i totes les més bones intencions i quan em dóna la sensació que no ha sortit tal i com jo volia em fa molta ràbia. Però si, el pastís estava molt bo, no en va quedar ni una engruna i el bombons han volat. Si, lo dels diners per fer el regal és molt bo, encara que el que val és la intenció, no?
    Petonets!

    ResponElimina
  16. Tengo pendiente esta tarta, nunca me atrevo a hacerla, la veo laboriosa, aunque viendo el resultado sé que debe valer la pena, yo también me hubiera puesto del lado de los golosos y te habría aplaudido por hacerla.
    Un besito

    ResponElimina
  17. con un poco de retraso muchas felicidades y tambien felicidades por este fantástico pastel

    Un abrazo

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!