3.3.10

Pa de motlle integral



El cap de setmana passat vaig fer aquest pa de motlle amb farina integral. La recepta la vaig treure del llibre que us vaig parlar fa uns dies, El campo en casa de Linda Burgess i Rosamond Richardson. Va sortir un pa deliciós! el meu esmorzar diari.

INGREDIENTS
25 grs de llevadura fresca de forner
300 ml d’aigua calenta, més 30-45 ml (2-3 cullerades soperes)
350 grs de farina de força i 100 grs de farina de blat integral
10-15 ml de sal marina (2 culleradetes). Pel meu gust un pel salat. La pròxima vegada ni posaré una culleradeta.
1 rovell d’ou per pintar

PREPARACIÓ
Engreixeu un motlle i empolseu-lo lleugerament amb farina.
Poseu la llevadura en un bol amb 30-45 ml d’aigua calenta i mescleu bé, fins que aquesta es disolgui.
Tamisseu la farina en un bol juntament amb la sal i feu-hi un forat al centre. Bolqueu la llevadura en el bol i cobriu-la amb farina per sobre. Buideu l’aigua restant per les vores i mescleu a fons amb una cullera de fusta fins a obtenir una pasta.
Amasseu la pasta sobre una superfície de treball enfarinada durant una bona estona fins que estigui ferma i es pugui treballar. En aquest punt jo la vaig posa dins l’amassadora durant un període de 15 minuts.
Tot seguit formeu un bola amb la pasta i poseu-la en un bol gran i empolseu-la amb farina per sobre. Cobriu-ho amb un drap i deixeu-ho reposar en un lloc calent durant 1 ½-2 hores, o fins que la pasta hagi llevat.
Passat aquest temps aixafeu la pasta i amasseu-la durant uns 3 minuts.
Poseu la pasta en el motlle, cobriu-lo amb un drap enfarinat i deixeu llevar el pa en un lloc calent durant 1 hora. Pinteu-lo amb rovell d’ou batut.
Coure en el forn preescalfat durant 50 minuts o fins que estigui daurat. Refredeu el pa sobre una reixeta metàl·lica.
Espero que us agradi!

13 comentaris:

  1. Tastarem aquest pa, te una pinta genial. Gràcies per la recomanació de la sal. Petonets

    ResponElimina
  2. El pa fet a casa queda molt bo i és molt gratificant. I sobretot, m'encanta l'oloreta que surt del forn mentre es cou...
    Amb farina integral tens un pa molt sa i més gustós, perfecte per esmorzar amb una mica de melmelada!

    ResponElimina
  3. Ya quisieran los panes que compramos, estar como este que has hecho. Te ha quedado fantástico.

    Un saludo

    ResponElimina
  4. però quin pa! m'encanta!
    El que comentes de la sal, jo normalment poso uns 5g per 500g de farina, prefereixo que tinguin poca sal, però es qüestió de gustos.
    pt!

    ResponElimina
  5. se me olvidaba...
    La receta de Carlos del Arroz es mía, yo se la pasé hace tiempo ya, y así es como la preparo yo en casa de toda la vida y nunca se me ha pegado ni nada

    No tengas miedo y si tienes cualquier duda.... pregunta sin problemas

    ResponElimina
  6. Anònim3.3.10

    Si, realment ha surtit molt bo! El vaig fer diumenge i com que no l'he congelat s'asseca bastant ràpid, encara que el tinc en una caixa tancat (la foto dels talls la vaig fer ahir), però com dius Gemma, amb melmelada està molt bó. Bé, llavors en farem torrades!!!
    El tema sal, Eva i Carmen, crec que és excessiu.
    Cova, pues si, vi la receta de arroz con leche de CarlosValencia y me llamó mucho la atenció de hacerla con la olla a presión (mucha gente le llama olla rápida, no?) y como a mi hijo mayor le encanta la tomé para hacerla. A ver si mañana me pongo y te digo el resultado. Muchas gracias! Ya digo ya, que con tantas cosas buenas que ciurculan por aquí a unas/os nos falta tiempo.
    Petons a tots i moltes gracies.

    ResponElimina
  7. No es lo mismo la Olla a presión (la que tiene el pivotito arriba que da vueltas), que las Ollas rápidas (las que hacen la comida en nada y hay que esperar según el modelo a que salga el vapor o suban las marcas para bajar el fuego)

    Yo lo pongo todo junto en la olla (menos el azúcar), doy unas vueltas, cierro y a hacerse. Nada mas

    ResponElimina
  8. Anònim3.3.10

    Pues yo tengo la segunda, la que tiene un pivote que sube cuando empieza a hervir, y en ese momento abajo el fuego, y cuando lo cierro no la puedo abrir hasta que este pivote haya bajado. Pues parece que tengo una olla rápida! y mi madre tiene la primera que dices tu, la del pivotito que da vueltas. Muchas gracias por todo. Ya te diré que tal el resultado, bién, ya lo verás colgado en el blog. Espero no tener que colgar la foto de la olla con el arroz y la leche todo pegado! Je je je!
    Un abrazo!

    ResponElimina
  9. Joooo que nooo, que no se te va a pegar.. de verdad.
    Cuando sube el pivote de esa tuya, baja el fuego un poco mas del mínimo, o en la vitro ponla a la mitad o un punto mas bajo, que se mantenga la presión, y así los 13 min. en fuego normal (y en vitro recuerda que cuando apagas mantiene calor, así que o lo quitas de la vitro o ponlo menos tiempo)
    Cuando baje el pivote lo abres y a poner el azúcar y remover en el fuego, hasta que consigas la textura que quieres

    Y no quiero foto de nada quemado .. jejejejej

    Un abrazo

    ResponElimina
  10. Jo no me n'acabo de sortir amb el pa, t'ha quedat perfecte! Me'n dones un bocí?...

    ResponElimina
  11. Anònim3.3.10

    Cova, pues no, no se me pegó!!!!!!! Quedó perfecto!!!! Voy a ver si hago la entrada y lo veis. Lo único es que mi hijo dijo que prefería que el arroz se comiera un poco más la leche, que lo quería un poco más espeso, pero preferí dejarlo un poco más líquido a que me quedara todo como una roca de espeso. Nada, creo que con cinco minutitos más de remover quedará al punto! De todas maneras a mi me encantó! Muchas, pero que muchísimas gracias, eres un encanto!
    Cristina, si vols pots donar-li les mossegades que volguis però em sembla que seria millor que trobessis el problema del perquè no et surt bé. Jo el forn no el poso pas massa fort i la resta segueixo les instruccions de la recepta. Pero vaja, l'altre dia vaig fer panets de llet, ara no recordo de quin bloc, i la massa no em va llevar. Estaven boníssims pero crec que haurien d'haver llevat com el pa. Els tornaré a repetir. Una abraçada!

    ResponElimina
  12. Y yo toda la noche sin dormir pensando en como te quedaría jejejj.
    Me alegro que vieras que no pasa nada de nada, y tú has dicho perfectamente como conseguir el punto de que no quedara tan líquido, ya sabes que dando unas cuantas vueltas mas con el azúcar lo consigues.

    Me alegra que os gustara, de verdad

    Un besote

    ResponElimina
  13. T'ha queda't fantaàstic!! El pa integral amb una mica de dolç, deliciòs.

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!