19.2.10

Tronc de patates fred

El dijous a la nit sol ser un moment crític pel cansament i quan estàs cansat les coses no solen anar com un vol. I així va ser, perquè vaig voler “experimentar” amb una crema d’espinacs i la pobra va acabar tota a l’aigüera. Si si, ja ser que el menjar no es llença, i soc de les que ho aprofita tot, i més ara que no estic en un moment com per tirar coets, però ahir la crema ens va superar a tots, ningú va ser capaç de menjar-ne ni una cullerada, jo, la única agosarada. I per postres aquest matí no podia obrir el cotxe, la clau m’ha quedat clavada al pany, i llavors he perdut el llapis USB, m’ha caigut a terra, l’he collit sense prendre atenció i no me’n recordava on l’havia guardat (a la butxaca de la jaqueta!) Res, sort que ja som divendres!

Doncs com que ja he trobat el llapis, us deixo amb aquest tronc de patata. És més adient pels dies calorosos d’estiu, menjat fresquet de la nevera, però el vaig fer fa poques setmanes, un dia d’aquells que no tens massa res a la nevera i busques petits recursos pels armaris de la cuina, mirant que carai faràs per dinar i que al final acabes improvitzant una mica el tema.


INGREDIENTS

1 kg i ¼ de patates
2 ous durs
125 grs. de tonyina amb oli
2 tomàquets forts, vermells
Pebrot vermell escalivat
Julivert
50 grs. d’olives farcides
25 grs. de mantega

Peleu les patates i bulliu-les. S’escorren bé, es passen pel passapurés i s’hi afegeix la mantega i es mescla tot amb l’ajuda d’una forquilla. Sense deixar que es refredin les posem sobre un plàstic o un drap de cuina (jo prefereixo el drap de cuina, no rellisca tant i és més manejable). Tot seguit anem escampant per sobre les patates la tonyina, l’ou dur esmicolat, tires de pebrot vermell escalivat, tomàquet vermell tallat a daus, olives tallades a trossets, anxoves… en definitiva, tot allò que s’us passi pel cap per fer el farciment del tronc i que sigui del vostre gust i dels comensals. Un cop tot ben escampat s’enrotlla la patata amb l’ajuda del drap, tot anant-li donant la forma de tronc. Es col·loca el tronc en una safata de servir i si es desitja es cobreix amb salsa maionesa i s’adorna amb tires de pebrot vermell, rodelles d’ou dur, filets d’anxova,…

Bon profit!

6 comentaris:

  1. Ostres, quina mala sort tot plegat... Però per sort, res és massa greu, je je je... I ja som divendres :)
    Què li va passar a la crema?
    Aquests pastissos de patata són genials, et treuen de més d'un compromís, queden vistosos i segur que agraden a tothom!

    ResponElimina
  2. Ei, que ja és cap de setmana, per carregar les piles i descansar força!. I una miqueta de temps per posar-nos a la cuina, oi?

    ResponElimina
  3. Es veritat, els dijous al vespre sí que són crítics, és que anem massa estresats i al final només tenim dues mans...Jo també vaig voler fer un pa el dijous, que se'l menjaran els gossos (si és que el volen).En fi... el braç de patata sí que et va sortir bé i deliciós, que és una recepta que sempre sol agradar a tots.
    ptns.

    ResponElimina
  4. Jo l'altre dia (crec que també era dijous) vaig tirar tota una crema de carbassó, no sempre tot pot sortir bé. Aquest tronc t'ha quedat fantàstic, jo també en tinc un pendent de penjar!

    ResponElimina
  5. Bé, després d'aquests entrebancs, espero que el cap de setmana hagi estat reconfortant. I visca la improvització, et va quedar un pastís ben atractiu!. Ja espero dies més calorosos per plats com aquest!.

    ResponElimina
  6. Anònim22.2.10

    Res greu! Mkaxis! El cap de setmana sempre ho acaba compensant tot. Ja em direu el què quan veieu les entrades.
    Petonets i mils de gràcies pels comentaris.

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!