26.11.10

Flam de coco


Quan fas algun plat sempre intentes que agradi a tothom. Sempre hi ha qui no falla, que saps segur que li agradarà, però hi ha que saps que si modifiques una mica la cosa li pot arribar a agradar, fins hi tot et pot sorprendre perquè al final ha quedat fascinat amb el plat, encara que en principi creies que amb ell/a no triomfaries.
Doncs això és el que he intentat amb aquest flam, recepta del blog de la Gemma, La cuina de casa, i us he de dir que vaig triomfar. La qüestió era aconseguir que la textura del coco no es notés massa, ja que quan el barreges amb la llet, els ous i el sucre aquest acaba flotant i quan tombes el flam s’han format dues capes. Doncs bé, jo, que a vegades ‘tengo muchas luces’, vaig pensar que potser passant la barreja de la llet amb el coco hidratat pel colar xinés aconseguiria desfer-lo una mica més, però ja us ho podeu imaginar. Ja vaig aconseguir expreme’l força però no va acabar passant tot pel tub. Ara, com que no hi ha mal que per bé no vingui, doncs va quedar d’un gust finíssim i si, vaig aconseguir que agradés a tothom, fins hi tot al llepafils del meu fill petit.

INGREDIENTS
500 ml de llet
100 grs de coco ratllat
4 ous
100 grs de sucre
Pell de llimona
Caramel líquid

Per una banda posem al foc la meitat de la llet juntament amb la pell de llimona i li fem arrencar el bull, i per una altra la resta de la llet amb el coco ratllat perquè aquest s’hidrati. Mentrestant deixatem els ous juntament amb el sucre. Quan la llet bulli la colem i l’aboquem a la barreja dels ous i el sucre, i també hi afegim el coco hidratat amb la resta de la llet. Caramelitzem un motlle que pugui anar al forn i ho fem coure al bany maria durant una hora, més o menys, fins que veiem que el flam ja és prou consistent.

Bon profit!

11 comentaris:

  1. Molt bona idea colar el coco, així deixa tot el seu sabor però no es nota la textura... A mi em van quedar les dues capes separades, en cavi el teu és molt millor!
    El proper cop ho faré així ;)

    ResponElimina
  2. Que rico!!
    Me guardo la receta porque me encanta el coco y ni hablar.
    Un beso

    ResponElimina
  3. A casa de petit ens el feia el pare i li tinc un carinyo molt especial a aquest flam :))

    ResponElimina
  4. Saps que no em puc resistir a un flam de coco? Aquest que has fet tu es veu preciós, i si a més ha estat del gust de tots, ja no es pot demanar res més!

    ResponElimina
  5. Aquest flam és d'aquells que tinc a pendents des de fa molt temps.Veien aquesta preciositat de fotos em fas veure que m'hi haig de posar!Feliç trobada demà a Girona!!!

    ResponElimina
  6. T'ha quedat fantàstic Gemma!! a mi m'agrada el flam!! i aquest que hs fet em sembla deliciós, deliciós!!!!

    Molts petons!!!!!

    ResponElimina
  7. Gemma,
    Tot i no ser un fan del coco, cerc que els flams de coco son dels més bons i gustosos que hi ha.
    T'ha quedat amb una presència impecable!.
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. A mi tampoc m'agrada el cocu però si ha quedat tan fi potser també me'l menjaria!

    ResponElimina
  9. ains, qué güeno es pensar, jisjis. Gracias por el truqui ;)

    Salu2, Paula
    http://conlaszarpasenlamasa.cultura-libre.net
    http://galletilandia.blogspot.com

    ResponElimina
  10. Molt bo! T' ha quedat molt be, i si va agradar a tots és un èxit! M' encanta el flam de coco, però a mi m' agrada que es trobi i si pot ser que quedin dues capes.

    ResponElimina
  11. Em xifla el flam de coco...i és veritat que sempre es forma les dues capes! El teu invent del colador va servir almenys pq tothom a casa teva se'l mengés! jijiji!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!