27.4.11

Rostit de pagès acompanyat de patates


Mentre esperem a divendres per publicar la recepta del primer repte del blog Film & Food, us deixo aquest rostit de Les cuineres de Sils que vaig cuinar durant aquests dies de festa. Jo no hi vaig posar ni conill ni botifarres però va sortir la mar de bo, sobretot les patates.

INGREDIENTS
1 pollastre de pagès
1 conill
3 botifarres
6 cebes petites
1 ceba grossa
20 patates ben petites
2 pastanagues
1 tomàquet
1 cabeça d’alls
1 fulla de llorer
sal i pebre
oli i greix
1 copeta de conyac
1 raig de vi blanc

ELABORACIÓ
Tallem el pollastre i el conill a trossos, els salem i empebrem. Els posem a enrossir en una paella amb oli i una mica de greix. Quan siguin ben daurats, els posem en una cassola, també amb oli i greix, amb la cabeça d’alls, la ceba grossa i la fulla de llorer. Quan ho tinguem tot ben calent, hi afegim el vi blanc i el conyac i ho deixem a foc més aviat lent durant 1 hora.
Quan sigui a mitja cocció, hi afegim la pastanaga i el tomàquet. Perquè no s’agafi a la cassola ho anem sacsejant de tant en tant.
A part, fregim les patates ben rodonetes i petites i les cebetes, i quan siguin cuites, les botifarres.
Quan la carn ja sigui rostida, hi afegim les botifarres, les patates i les cebetes i ho deixem coure 20 minuts més amb la cassola tapada, perquè es barregin els gustos.

11 comentaris:

  1. Quina bona pinta, aquestes patates és veuen delicioses!!!

    ResponElimina
  2. Que bó noia aquest rostit, poquet a poquet, donan-li temps. Quasi millor d´un dia per l´altre oi?????? Petons,

    ResponElimina
  3. Gemma, quin abona pinta! Un dels pocs plats que la meva mare cuina és el pollastre rostit i a mi sempre m'ha agradat molt. Aquesta versió que proposes no l'he tastat mai, però, i segur que ha de ser boníssima!

    Tinc ganes de veure què has preparat per divendres!! :)

    Per cert, tinc els mateixos plats, jeje!!

    Molts petonets!!!!

    ResponElimina
  4. Hola,
    Això, mentre esperem a divendres... ens poses aquest guisat tan bo!!! Què guapes que es veuen les patates. Petonets maca!

    ResponElimina
  5. Hola Gemma, he vist el teu comentari a les lioneses i si, si pot posar sucre a la massa jo en tinc dues de receptes inclús n'hi ha una que és fa la massa amb llet.

    Petons

    ResponElimina
  6. Yo no como chicha pero hay que reconocer que tiene un aspecto delicioso, probaré a hacerselo a los niños.
    Un besote

    ResponElimina
  7. Gemma se ve riquísimo de verdad. besitos guapa...

    ResponElimina
  8. M'encanta el rostit. En faig força sovint, ja qu ehem permet jugar a diverses carns i així n´hi ha pe tots el gustos. Jo de vegades també hi poso cotello de porc, a part del que ha sposat tú. On hi hagi un bon rostit .............

    ResponElimina
  9. Sobretot les patates? No m'estranya, a mi sempre és el que més m'agrada.
    Fins divendres, doncs.
    Petonets.

    ResponElimina
  10. Aquests rostits de tota la vida tenen l'èxit assegurat! Una bon allesca de pa i a disfrutar, je je je...

    ResponElimina
  11. Aquestes patatones semblen sortides d'un anunci, a casa aquesta cassola farà furor!!!

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!