5.5.11

Pastís Sacher

Ostres! les darreres entrades al blog són d’alt nivell, no?, però és que aquestes darreres setmanes les celebracions s’han tocat les unes amb les altres. Avui toca el pastís del meu aniversari! El dilluns vaig fer 39 anys!
Quan vaig veure aquests pastís Sacher al blog de la Gemma, La cuina de casa, em va encantar, l’havia de fer, però com diu ella és laboriós i cal reservar-lo per un dia especial, amb moltes ganes de posar-se fins a les celles de xocolata. La cobertura no la vaig fer igual que ella, ja que em va sobrar molta glaça de xocolata de la mona de Pasqua i la vaig congelar, dos pots, per a dues ocasions especials més!, i la última capa de trufa, la que queda just entre la última planxa de pa de pessic i la glaça no la vaig posar, em va semblar que ja era suficientment carregat. És un pastís molt i molt potent, per autèntics addictes a la xocolata!!!
Desitjo que us agradi!


PA DE PESSIC

Ingredients:
230 grs de sucre
100 grs de d’ametlla en pols
5 ous
50 grs de farina
25 grs de cacau en pols
50 grs de xocolata al 70%
50 grs de mantega

Elaboració:
Separar els rovells de les clares de 3 ous. Separar 60 grs de sucre del total.
Barrejar la farina d’ametlla amb els 170 grs de sucre restants i afegir-hi els 3 rovells d’ou i els 2 ous sencers d’un a un, incorporant-los bé abans d’afegir-hi el següent.
Fondre la xocolata i la mantega al microones a baixa potència i afegir-la a la barreja anterior.
Muntar les clares a punt de neu amb el sucre reservat i també incorporar-les amb molta suavitat a la barreja.
Afegir-hi amb suavitat la farina i el cacau tamisats i estendre bé la barreja en una safata de forn. Ha de quedar d’1cm de gruix. Coure-ho uns 8–10 minuts a 200º amb el forn ja calent.

TRUFA

Ingredients:
160 grs de nata líquida
125 grs  de xocolata de cobertura 

Elaboració:
Escalfar la nata líquida. Quan arrenqui el bull, abocar-la sobre la xocolata trossejada. Esperar 2 minuts i barrejar bé fins a obtenir una mescla homogènia. Reservar a la nevera unes hores.

GLAÇA DE XOCOLATA

Ingredients:
66 grs d’aigua mineral
480 grs de sucre
320 grs de nata per muntar
100 grs de cacau en pols amarg
3 i ½ fulles de gelatina

Elaboració:
Hidratar la gelatina en aigua freda.
En una cassó, posar a bullir l’aigua, el sucre i la nata. Quan bulli, apartar del foc, afegir el cacau amarg i remenar bé. Homogeneïtzar la barreja amb un turmix a baixa velocitat evitant que entri aire a la mescla.
Escórrer la gelatina i dissoldre-la en la barreja anterior. Colar, deixar refredar i reservar-la a la nevera un mínim de 6 hores.

ALMÍVAR

Ingredients:
100 ml d’aigua
100 grs de sucre
Gotes de suc de llimona
Licor

Elaboració:
Posar l’aigua, el sucre i unes gotes de llimona en un cassó i coure durant 5 minuts. Fora del foc afegir un rajolí de licor.

També necessitareu melmelada de gerds.

MUNTATGE DEL PASTÍS
 
Tallar la planxa de pa de pessic en tres part iguals. Posar una base de pa de pessic, humitejar-la amb almívar i cobrir-la d’una capa de melmelada de gerds. Tapar amb una segona planxa de pa de pessic, humitejar-la amb almívar i cobrir-la amb una capa de trufa. Tapar amb una tercera capa de pa de pessic. Escalfar la glaça al microones a baixa potència fins a una temperatura d’uns 40º, col·locar el pa de pessic amb la melmelada de gerds i la trufa sobre una reixa amb un recipient a sota per recollir la glaça que regalimi i abocar-hi la glaça  per sobre la superfície ben escampada. Deixar refredar. Guardar-lo a la nevera però recomano una estona abans de servir-lo treure'l, perquè així la capa de trufa no queda tant i tant consistent, perquè la vaig trobar un pel dura.



21 comentaris:

  1. Per molts anys Gemma! Quin bona manera de celebrar-ho, la foto del tall és perfecte, què bo que deuria estar! És un pastís que m'encanta.
    No sabia que es podia congelar la glaça.
    Molts petonets!

    ResponElimina
  2. Anònim5.5.11

    Quina pintassa de Sacher!! Felicitats!!
    nosaltres la tenim pendent de tornar a fer, que va ser el meu aniversari i el Xavi me'n va fer una... però no vam pensar en fer les fotos!! jajaja
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. MOLTES FELICITATS!!!!!! encara que una mica tard.
    Deuries desfruitar amb aquesta Sacher de xocolata, es veu preciosa i sent de la Gemma èxit assegurat
    Molts petons

    ResponElimina
  4. Moltíssssssssssssssssssimes felicitats guapa! això s'avisa abans. Com m'agrada la sacher!!! t'ha quedat espectacular!!! i la cobertura perfecte!!!! una presentació de pastisseria!!!!! Molts petonets

    ResponElimina
  5. MOLTES FELICITATS ¡¡¡¡, encara que arribi tard. La veritat es que amb les ultimes entrades has posat el llistó molt alt.
    Aquest pastís t'ha quedat deliciós i esplendit, digne d'un aparador de pastisseria.
    Petons

    ResponElimina
  6. Anònim5.5.11

    Mónica, vaig llegir que la Gemma l'havia congelat però no sabia si el resultat un cop descongelada seria el mateix o no. Com que per les quantitats de la recepta en surt molta i molta doncs jo vaig fer el mateix i queda la mar de bé, igual que la primera vegada, reacciona igual de bé quan la tires per sobre el pastís.

    Moltes gràcies per tots els vostres comentaris. No tinc massa temps per contestar-vos aquí ni per visitar els vostres blogs però us vaig seguint i m'agrada formar part del grup. Petonets.

    ResponElimina
  7. Felicidades Gemma!!! Esta es perfecta para el cumple de mi marido, adicto al chocolate y más si está en una tarta, tengo un mes para prepararla jajaja
    Besos

    ResponElimina
  8. Per molts anys!!! I per celebrar-lo has triat el millor pastís d'aniversari que existeix :)

    Felicitats, t'ha quedat espectacular!!!!
    Per mi, el secret està en el masssapà del pa de pessic, el fa diferent a la resta de Sacher que he tastat, no trobes?
    I la glassa que has fet també queda molt bé, és veritat que es pot congelar i després queda igual de bé.
    M'encanten les esplemes de marieta, són una monada!
    Nena, quina Setmana Santa, entre Sant Jordi, Mones de Pasqua, lioneses i el teu aniversari, casa teva deu haver semblat una pastisseria professional, je je je...

    ResponElimina
  9. Anònim5.5.11

    Moles gràcies, moltes gràcies moltes!!!!!
    La Gemma té raó, el tema de la farina d'ametlla al pa de pessic és genial, s'ha de provar!
    Vaig anar a la botiga dels 'xinus' a buscar un 3 i un 9 i em vaig trobar amb aquesta sopresa, em van agradar molt. Diuen que en la cultura xinesa les marietes són signe de bona sort i jo ja n'he tingut en conèixer-vos!
    Una abraçada!
    PD: I encara falta la tarta de poma! Això el diumenge.

    ResponElimina
  10. Anònim5.5.11

    Heva, és laboriosa pero vale la pena! Animate, que le va a encantar. Besitos!

    ResponElimina
  11. per molts anys, gemma! i felicitats pel pastís, es veu 'tremendo'! jo també el vaig triar fa poc per l'aniversari del meu fill i té l'èxit assegurat.

    ResponElimina
  12. Soc Xocolate adicte !!! Moltes felicitats !!!

    petonets

    ResponElimina
  13. Gemma,
    Per molts anys!!
    El Sacher per a mi es el rei indiscutible dels pastissos. T'ha quedat amb una pinta brutal.
    Una abraçada

    ResponElimina
  14. Hola Gemma, guapa tu

    PER MOLTS ANYS MACA, un pastís de 10, ...i quines marietes tan maques, m´encanten les marietes i en faig colecció...je,je

    gràcies per compartir aquest versió de la Sacher, queda anotada, segur que la provo

    mil petonets i felicitats Susanna

    ResponElimina
  15. Gemma, t'ha quedat espectacular, de debò! Quin brillo té a glasa i què perfecte t'han quedat les capes.
    A mi també em va cridar molt l'atenció al bloc de la Gemma i tinc ganes de provar lo!!i si és per xocoadictes, encara més!! :P

    Molts petonets bonica!!

    ResponElimina
  16. Per molts anys guapa! Aquest pastís és digne d'una gran celebració! Visca la pastissera!

    ResponElimina
  17. Moltes felicitats!!!!!!!!!!!!! Quina passada de pastís! Realment t'ha lluït noia, un pastís de luxe. I la foto del tall és espectacular. Ja imagino com de bo hauria d'estar! Petonets

    ResponElimina
  18. Un pastís Sacher molt maco.
    Quint detall els escarabats.
    Gràcies per passar per La Lionesa
    Bona cuina

    ResponElimina
  19. Per molts anys!!!!
    Ostres quina pinta té el pastís.... i jo que estic en plena operació bikini...llàstima
    Petons

    ResponElimina
  20. Per molts anys guapa!!!! Quin pastís mes bó, es espectacular. M´agradat la masa del pa de pessic amb farina d´ametlla, el provaré. Les marietes una passada, que boniques, bona troballa. Petons,

    ResponElimina
  21. Gloriós. No vull dir res més.

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!